Jess and Wietse to South America / en Amérique du Sud

From North to South / Du Nord au Sud

Saludos!

So here we are again after a bit more then a week. Since the moment we arrived from Galapagos we did quite a lot of things..

The day after arriving in Quito we watched the match NED - FRA together with a very nice Belgium couple we met in the Galapagos, Vincent and Hélène (Hello to you). Of course we won haha (but I must stop laughing as I know by know that NED is also not present at the EC anymore...)

The day after the football match (saturday 14 june) we went to take some sort of cable cabins to one of the the surrounding tops around Quito; TeleferiQo. From there we had a astounishing view at 4100m over Quito itself and also on the surrounding mountains. We decided to walk a bit of the path to Vulcan Pinchincha which lay 600m higher. One problem though, we where not really dressed for climbing this vulcano. After this wonderfull experience, we used the afternoon to visit the Old Town of Quito and visit some churches.

Sunday (day of her birthday) Jess didn´t feel really good and for the both of us the coughing started. On Monday we tried to push us to the Middle of the world (La Mitad del mundo), but after few hours we decided to go back to the hostal where we slept for 15 hours!!!! The day after it was not a big success for Wietse either so we used it to recover a bit.

On Wednesday we spent some time (and money! ;-)) in Otavalao on some of the souvenirs they have there, like a couple of ponchos,colorfull and typical hats, wallets, water bottle carrier etc... We wanted to visit the nearby Lagunas the day after but unfortnately there was no guide available, so we walked ourselves some other route. As we were 10 months together we ate at a ¨better¨ restaurant and enjoyed a bit of Ecuador - Colombia (football match) which was on that night. After this we decided to go to Mindo.

Mindo is a really cool small village especially with overloads of jungle around it.
The second day we hired a guide from the same hostal where we were staying and began before 6 in the morning to explore the tropical forest around. What a surprise what can be seen up there! Lot´s of tucans and other colorfull birdies. Really worth taking a guide after all as the day before we didn't see anything there!

After Mindo we traveled in the direction we are now. Passing the village of Latacunga where we spent a night we are now at the bottom of an active vulcano! The place here is called Baños and probably we will stay here for some days before heading more Southwards.

Pictures will follow later...

Wink

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Salut a tous,

Nous voici donc après un peu plus d'une semaine. Depuis le jour ou nous sommes revenus des Galapagos, beaucoup de choses choses se sont passées...

Le jour ou nous sommes revenus a Quito nous avons regardé le match de foot FRANCE - PAYS BAS avec un couple Belge avec qui nous avons passé 4 jours jours dans les iles Galapagos Hélène et Vincent (Bonjour a vous 2). Biensur les Pays Bas ont gagné ahaha (Mais Wietse devrait arreter de rire car ils ont ete eliminé par la Russie...)
Le jour d'après le match (samedi 14 juin) nous sommes montés au teleferiqo (la grande montagne en face de notre hostal). De là nous avions une vue intouchable sur la ville 4100 metres d'altitude! Nous avons decidé de marcher un peu en direction du volcan Pinchincha. Un problème...nous n'etions pas vraiment habillé pour grimper au volcan, car là haut il fait très froid! Après cette incroyable experience nous sommes aller visiter la ville de Quito et quelques églises.

Dimanche (jour de son anniversaire) Jess ne se sentait pas très bien, et malheureusement pour tous les deux.Nous nous sommes donc reposés.

Le lundi nous avons essayé de nous pousser un peu en allant visiter la Mitad del Mundo (la ligne qui separe le monde), mais après quelques heures nous avons decider de retourner à l'hostal ou nous avons dormi pour près de 15 heures!!! le jour suivant ne fut pas non plus un grand succès pour Wietse, nous avons donc utiliser cette journée pour nous reposer et se retablir.

Le mercredi nous avons passé du temps (mais aussi depensé de l'argent) dans la ville d'Otavalo un peu plus au nord. Nous sommes allés au marché indien ou nous avons acheté des ponchos, des jolis bonnets typiques de toutes les couleurs, portes monnaie...Nous voulions aller visiter un peu plus tard les lagunes, mais comme aucun guide n'etait libre, nous sommes donc partis de nous meme visiter les environs. Comme ce jour là ça fesait 10 mois que nous etions ensemble nous avons decider de s'offrir un peu luxe d'aller manger au restaurant. Nous sommes partis le jour d'après pour Mindo un peu plus dans le Sud Ouest.

Mindo est un village super cool tout entouré de jungle. Nous y avons passé une première nuit, et le jour d'après nous avons loué un guide qui nous a fait explorer (avant 6h du mat') la foret tropicale. Quelles belles surprises nous avons pu avoir! tous ces oiseaux de toutes les couleurs, des toucans. Ca valait vraiment la peine d'avoir loué un guide, specialement lorsque le jour d'avant tu as ete visiter le meme endroit et que tu n'a rien vu de toutes ces choses!!!!

Après Mindo nous avons voyagé en direction du Sud, ou nous sommes. Après avoir passé le village de Latacunga ou nous avons passé 1 nuit nous sommes maintenant arrivé dans le village de Baños, et nous allons surement resté ici quelques jours.

Les photos viendront un mini peu plus tard!

Wink

Reacties

Harmesjes uit Zoetermeer

Lieve jessica en Wietse

Leuk om jullie avonturen te volgen .Jullie genieten volop zo te lezen .
Ik neem wel de Engelse versie hoor in Frans was ik nooit zo best maar het reageren gaat me toch wat gemakkelijker af in het Nederlands .Dus Wietse vertaal het maar weer ff .
Wij hebben hier ook een nieuwtje Suus heeft zich geplaatst voor de spelen in Beiijng!!!
Dus als je die kant nog uit gaat.....of maak dan gewoon een nieuwe trip tegen die tijd.
We zijn natuurlijk apentrots op haar .
He luitjes heel veel plezier daar en geniet van al het moois wat jullie tegen kmen
liefs Willem en Marian en kids

lolie

je pense beaucoup à vous les enfants, joyeux anniv jess, en retard comme d'hab' mais j'ai pensé à toi très fort!
pour nous qui sommes restés ici, ça ressemble à un rêve ce que vous vivez, comme si c'était pas possible de vous oir avec des tortues et des iguanes, je me dis qu'elle a bien grandi et fait beaucoup de choses ma petite jess... profite bien nénette !
bisous
jtm
Lolie

piet en ria

Hoi Jessica en Wietse,

Fijn om weer wat van jullie te horen. Zijn jullie al weer wat opgeknapt? Zo te lezen hebben jullie daar een supertijd!! Mooie uitzichten vanaf de Teleferiqo en een tocht door de jungle. dat zouden wij ook wel willen:-) Wij zijn afgelopen weekend naar Texel geweest, en hebben daar lekker gefietst en kolonies lepelaars, sterns en andere vogels bekeken. Alvast een voorproefje op de vakantie die over 4 weken al begint.
Zondagavond hebben we Toesan verwelkomd op schiphol. Dieuwke helemaal blij. Hij moet wel weer even aan ons landje wennen.
Donderdag is de diplomauitreiking van Dieuwke. Dan is het tijdperk middelbare school definitief voorbij. Ook voor ons. Hebben ze nog Subway's in Equador? Dieuwke heeft het bij de Subway erg naar haar zin. Ze heeft een aardige baas en de broodjes zijn nog lekker.
We zijn benieuwd naar jullie foto's. Heel veel plezier in Banos. liefs, Piet en Ria

Petit cousin Fred d'Alsace

Coucou à vous deux,
Je profite d'un bref répit dans mon emploi du temps pour prendre de vos nouvelles et pour rattraper une bévue : Bon anniversaire Jessica!!
Je me réjouis avec vous de ce voyage même si, apparemment, ce n'est pas de tout repos et que le besoin de dormir se fait pressant. Profitez-en bien.
Moi je pars en vacances dans 3 jours et serai heureux de vous revoir sur ce si à mon retour.
Ciao les amis

dimitri

Hee Wiet en Jess ,, leuk om de verhalen te lezen , ook hele mooie picas . ben wel erg jaloers op jullie!. Kan niet wachten tot ik zelf vakantie heb . Heel veel plezier nog en we wachten op het volgende verhaaltje! Laterzzzz

Anja & Tim

Hi Jessica & Wietse, Wauw the trip looks really really great. I love the photos.. Nice to read all the stories.
Lots of fun. Bisous Anja & Tim

Corina

Hoi 'little princess' & Wietse,

ik ben blij te lezen, dat het met jullie erg goed gaat. Het is heel leuk op dit manier ook een beetje met jullie op reis te zijn.
And Jess, here you can see: The world is an marble and we are all with you.
Enjoy your trip & have a lot of fun!!!
xx Corina

syssi

Un bonjour de la part de tes grands parents, ils sont présent, ils viennent de voir votre blog. Ils ont apprécié et ont trouvé qu'ils y avaient très peu de voitures et de 2 roues. Au fait quelle monnaie vous utilisez dans les pays que vous visiter? Profité bien des produits locaux et des boissons alcoolisées, ainsi que du dépaysement
Vous ne parlé pas de la nourriture, est-elle bonne?
GROS BISOUS DE LA PART DE PAPY ET MAMMY.
A Bientôt

Xander & Marin

Schitterende foto's vooral de dancing blue feety dinges!
Leuk om wat van jullie te lezen, wij hebben ondertussen ook erg veel zin in vakantie gekregen.

Ttyl

Ria

Wow, wat een mooie vogels hebben jullie gezien! Piet en Bouke zullen wel jaloers zijn. Je hebt ze ondanks je kleine camera nog goed kunnen fotograferen. Zo te zien vermaken jullie je opperbest. Mooie uitzichten, leuke stadjes en marktjes, lekker eten, en op de moutainbike, alhoewel ik dat laatste veel te vermoeiend vind.
Gisteravond zijn we nog naar het Benefiet feest van Sabine geweest in Delft. Dat was voor de stichting Atelier Favela. Hopelijk heeft ze een hoop geld binnen gehaald om in Brazilië met de kunstenaars en de Favela kinderen en volwassenen creatief aan de slag te kunnen gaan. In augustus gaat ze weer naar Brazilië terug. Hier begint bijna ook voor iedereen de vakantie. Luus doet vandaag nog haar laatste examen. De rest is allemaal al geslaagd of over. Blijf lekker genieten van alle moois! Liefs, Ria

Tjitske

Hey, zijn zeker mooie foto's. Hoop alleen dat je jessica niet dood verveelt met al dat gestaar naar vogeltjes, weet er alles van:P. Wel leuk effect dat je krijgt - door je verrekijker fotograferen.
Ben beniewd naar de volgende reisverhalen en foto's.
Veel plezier daar!!
kus

Piet

Ik heb nu pas de foto's gezien. Wat een prachtige vogels. Ze hebben allemaal van die grote snavels. Kun je alle vogels daar een beetje herkennen. De foto's zijn goed gelukt. Van wie was die telescoop?
Nog een reisverslag van ons. Afgelopen zondag waren we in Apeldoorn, bij Carla en Ton. Gezamenlijk zijn we op de fiets naar Deventer gegaan, waar een straattheaterfestival was, genaamd Deventer op Stelten. Nog twee weken werken, dan hebben wij ook vakantie. Groetjes, Piet

{{ reactie.poster_name }}

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!